Ders İçerikleri turizm ve Otelcilik

MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
MUĞLA MESLEK YÜKSEKOKULU
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI 



TARİHÇE
Muğla Meslek Yüksekokulu Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı, 1998-1999 eğitim-öğretim yılında örgün öğretim olarak faaliyete başlamıştır. 1999-2000 eğitim-öğretim yılında ise ikinci öğretime öğrenci alınmıştır. Program, turizm sektörüne nitelikli ara eleman kazandırmayı amaçlayan köklü bir bölümdür ve halen aktif olarak eğitim-öğretim faaliyetlerini sürdürmektedir.

KAZANILAN DERECE
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Turizm ve Otelcilik alanında Ön Lisans Diploması verilir. Mezunlar, sektörde “Turizm ve Otel İşletmeciliği Teknikeri” unvanını alırlar.

KABUL KOŞULLARI
Programa kayıt yaptırmak isteyen adayların, lise veya dengi okul diplomasına sahip olmaları ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS)’nın ilgili alanından yeterli puanı almış olmaları gerekmektedir. Programda eğitim örgün öğretim ve ikinci öğretim biçiminde yürütülmektedir.

PROGRAMIN AMACI VE PROFİLİ
Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı; turizm sektöründe faaliyet gösteren konaklama, yiyecek-içecek ve seyahat işletmelerinde görev alabilecek, mesleki bilgi ve becerilere sahip nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Programda verilen dersler, turizm işletmeciliği, konaklama yönetimi, ön büro, kat hizmetleri, yiyecek-içecek hizmetleri, müşteri ilişkileri, turizm ekonomisi ve turizm coğrafyası gibi alanları kapsamaktadır. Eğitim süresince öğrenciler, sektörün ihtiyaçlarına uygun olarak hem teorik hem de uygulamalı eğitim alırlar. Uygulamalı dersler, laboratuvar ve atölye ortamlarında yürütülür; ayrıca öğrencilerin sektörü tanımaları için staj ve teknik geziler düzenlenmektedir.

TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI EĞİTİM AMAÇLARI
Öğrencileri turizm ve konaklama sektöründe çalışabilecek bilgi, beceri ve donanıma sahip bireyler olarak yetiştirmek,
Öğrencilerin turizm alanında araştırma yapma, bilgiye ulaşma, yorumlama ve analiz etme yeteneklerini geliştirmek,
Mezunların mesleki etik değerlere bağlı, çevreye ve topluma duyarlı bireyler olmalarını sağlamak,
Turizm sektöründeki yenilikleri ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen, değişime uyum sağlayan bireyler yetiştirmek,
Öğrencileri mezuniyet sonrası da kendini geliştirmeye ve yaşam boyu öğrenmeye teşvik etmek,
Ulusal ve uluslararası düzeyde çalışabilecek girişimci ve yenilikçi turizm profesyonelleri yetiştirmek.

TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI EĞİTİM HEDEFLERİ
Turizm ve otel işletmeciliği alanında çağın gereksinimlerine uygun, kaliteli bir eğitim vermek,
Öğrencilerin araştırma yapma, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek,
Turizm sektöründeki güncel uygulamaları ve teknolojik gelişmeleri eğitim sürecine dahil etmek,
Farklı alanlarla iş birliği yaparak turizmi işletme, pazarlama ve iletişim gibi disiplinlerle bütünleştirmek,
Öğrencilere staj, uygulama ve proje çalışmalarıyla sektör deneyimi kazandırmak,
Seçmeli derslerle öğrencilerin konaklama, seyahat, yiyecek-içecek ve sürdürülebilir turizm alanlarında uzmanlaşmalarına imkan tanımak,
Öğrencilerin iletişim, ekip çalışması ve müşteri memnuniyeti odaklı çalışma becerilerini geliştirmek,
Mezunların sosyal, hukuki ve ekonomik konularda bilinçli, etik değerlere sahip bireyler olarak yetişmesini sağlamak.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Her öğrenci; derslere, uygulamalara, laboratuvar çalışmalarına, projelere, seminerlere ve dönem içi etkinliklere devam etmekle yükümlüdür. Teorik derslerin en az %70’ine, Uygulamalı ve laboratuvar çalışmalarının ise en az %80’ine katılmayan öğrenciler, ilgili dersin final sınavına giremezler. Sınavlar genellikle yazılı olarak yapılır; ancak öğretim elemanı gerek görürse sözlü sınav ya da proje değerlendirmesi de uygulayabilir. Derslerin sınavları, dersi veren öğretim elemanı tarafından yapılır. Mazeret sınavları, mazeretleri ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen öğrencilere, ara sınav bitiş tarihinden itibaren 15 gün içinde yapılabilir.

MEZUNİYET KOŞULLARI
Programdan mezun olabilmek için öğrencilerin: Programda yer alan tüm zorunlu ve seçmeli dersleri (120 AKTS) başarıyla tamamlamaları, Genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, Zorunlu staj süresini başarıyla tamamlamaları gerekmektedir.

MEZUNLARIN İSTİHDAM OLANAKLARI
Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı mezunları; Otel, motel, tatil köyü, pansiyon gibi konaklama işletmelerinde, Restoran, bar, kafeterya, eğlence merkezi gibi yiyecek-içecek işletmelerinde, Seyahat acenteleri, tur operatörleri, hava yolları ve kruvaziyer işletmelerinde, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın merkez ve taşra teşkilatlarında çeşitli pozisyonlarda görev alabilirler. Yabancı dil ve yeterli mesleki bilgiye sahip mezunlar, hızla gelişen ve küreselleşen turizm sektöründe yurt dışında da çalışma olanağı bulabilmektedirler.

ÜST DERECE PROGRAMLARINA GEÇİŞ
Ön lisans eğitimini başarıyla tamamlayan mezunlar, Dikey Geçiş Sınavı (DGS)’den yeterli puanı almaları durumunda aşağıdaki lisans programlarına geçiş yapabilirler:
Turizm İşletmeciliği
Konaklama İşletmeciliği
Seyahat İşletmeciliği
Rekreasyon Yönetimi
Gastronomi ve Mutfak Sanatları
Turizm Rehberliği
İşletme



TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI  DERS İÇERİKLERİ
 
1.DÖNEM

TDB 1801 TÜRK DİLİ-I
Dil, diller ve Türk dili, dil bilgisi, sözcük, cümle, kelime türleri, anlatımın öğeleri ve anlatım türleri, düzgün ve etkili konuşmanın temel ilkeleri

ATB 1801 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILÂP TARİHİ –I
İnkılapçılığın tanımı, evreleri, gelişme ortamı, Birinci Dünya savaşı, cepheler, Osmanlı Devletinin parçalanması, ateşkes anlaşması, işgaller karşısında tepkiler, kongreler, Kuvvayi Milliye ve Misak-ı Milli, TBMM açılışı, ordunun kurulması, Sevr ve Gümrü Barışı.

YDB 1801 YABANCI DİL –I
Belirteçler; Ön hal Edatlar: Yer, Zaman, Hareket; Tekil ve Çoğul İsimler: Sayılabilir ve Sayılamayan isimler; Zamanlar: Geniş zaman, Şimdiki zaman, Geçmiş zaman yapıları; Kipler: Will, Should, Shouldn’t, Must, Mustn’t, Can; Karşılaştırmalı yapılar; Adıllar: Kişi adılları, İyelik adılları; Sıfatlar; Olumlu cümle, Olumsuz cümle ve Soru cümleleri; Bağlaçlar: Ve, Fakat, -ken, Çünkü.

GENEL TURIZM
Bu dersle, Turizm ve Seyahat İşletmeciliği Programında seyahat, turizm ve turist ile ilgili kavramlar hakkında bilgi vermek, bu konulardaki yeterliliğin kazandırılması amaçlanmaktır.

KARŞILAYICI ACENTA
Bu dersle , Turizm ve Seyahat Hizmetleri programında Karşılayıcı (incoming) acentelerinin işlevlerini tanıtmak yeterliğinin kazandırılması amaçlanmaktır.

İLETİŞİM
İletişim kavramı, iletişim süreci, iletişim araçları, iletişim metotları, yazılı ve sözlü iletişim, etkili iletişim konularında bilgi ve beceri kazandırmak.  

İŞLETME YÖNETIMI I
İşletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak, işletme bilimini ve işletmeyi genel ve bütüncül bir bakış açısı ile tanımlamak. İşletme fonksiyonlarını genel olarak tanımlamak.

BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ I
Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. Internet teknolojilerinin ve Office programlarının etkin kullanımının öğretilmesi amaçlanmaktadır.

SEÇMELİ DERSLER

ÇEVRE KORUMA
Çevrenin turizm üzerindeki etkileri, turizmin çevre üzerindeki etkileri, çevre politikaları, sürdürülebilir turizm, taşıma kapasitesi, alternatif turizm türleri ve çevre risk analizleri bu dersin konuları arasındadır.  

ÖN BÜRO HIZMETLERI
Bu ders ile öğrenciye; ön büro organizasyonunu tanıma, kişisel bakım yapma, konukları karşılama, konuk bagajlarını taşıma, telefon hizmetlerini yürütme ile ilgili yeterlikleri  kazandırmak amaçlanmaktadır.

PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ KURALLARI
Öğrencilere iş dünyasında ve sosyal hayatlarında kullanacakları protokol bilgilerini kazandırmak, bu bilgileri uygun yer ve zamanda iletişim içinde bulunduğu kişi ve kurumlarla çalışırken davranış olarak sergileme ve uygulama becerisini geliştirmektir.

ALMANCA I – FRANSIZCA I
Bu dersin amacı öğrencilerin yabancı dilde (Almanca I –Fransızca I) başlangıç seviyesinde yazılı veya sözlü anlatımı doğru olarak anlayabilmesi, amaca uygun yazım tekniğini kullanarak anlaşılır şekilde yazabilmesi, anlatılmak istenileni anlaşılır bir şekilde sözlü ifade edebilmesi ve okuduğunu anlama yetilerini geliştirebilmesidir.

2. DÖNEM

İNGILIZCE II
Bu ders YDB 1801 kodlu dersin devamıdır.

ATATÜRK İLKELERI VE İNKLAP TARIHI II    
Bu ders ATB 1801 kodlu dersin devamıdır.

TÜRK DILI II  
Bu ders TDB 1801 kodlu dersin devamıdır.

BİLETLEME
Bu dersle turizm seyahat hizmetleri öğrencilerine, havacılıkla ve uçak biletleri ile ilgili tanımlar temel bilgilerin öğretilmesi ve merkezi rezervasyon sistemlerini (Galileo) kullanabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktır.

ACENTA MUHASEBESI  
Bu dersin amacı Turizm ve Seyahat Hizmetleri programında Acente muhasebesi işlemlerini yürütmek yeterliğinin kazandırılmasıdır.

REZERVASYON
Bu dersle, Turizm ve Seyahat Hizmetleri programında rezervasyon işlemlerinin kontrolü yeterliğinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

TUR OPERATÖRLÜĞÜ VE SEYAHAT ACENTACILIĞI
Bu ders ile öğrenciye, turizm hareketlerine uygun olarak paket tur hazırlama ve transferi gerçekleştirme, paket tur üretimi ön hazırlıklarını yapma ve paket tur içerisinde yer alan işletmeleri tanıma yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

İŞLETME YÖNETIMI II
Bu ders İŞY 1801 kodlu dersin devamıdır. 
Mesleki Staj (30 iş günü)

SEÇMELI DERSLER

KONUK İLETİŞİMİ
Bu dersle, Turizm ve Seyahat Hizmetleri programında, konuk iletişiminin sağlanması yeterliğinin kazandırılması amaçlanmaktır.

KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ
Bu derste; kalite yönetim sistemlerinin uygulama yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmıştır.

BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ II
Bu ders BİP 1803 kodlu dersin devamıdır.

ALMANCA II- FRANSIZCA II    
Bu dersler YDB 1803-YDB 1805 kodlu derslerin devamıdır.
 
3. DÖNEM

MESLEKİ İNİLİZCE I
Öğrencilerin turizm sektöründe sıkça kullanılan günlük ifadeleri bilmesi, bunları kullanabilmesi, diyaloglarda kendisine sorulan soruları yanıtlayabilmesi, iş ortamında geçebilecek günlük konuşmaları dinleyip anlamayabilmesi, konuşmaya cevap verebilmesi, vurgu ve tonlamaları fark edebilmesi ve yerinde kullanabilmesi amaçlanmaktadır.

KONGRE VE SEMINER ORGANIZASYONU
Uluslararası ve ulusal kongre turizminin temel özelliklerinin, kongre ve fuar organizasyonunun tüm aşamalarındaki hazırlık tekniklerinin süreçlerinin kavranabilmesini sağlamak.

TURIZM PAZARLAMASI
Pazarlama ve turizm pazarlamasının temel kavramlarını öğretmek, turistik tüketici davranışının kavratılması, turist karar verme sürecinin kavratılması, turizm işletmelerinde pazar kavramı, turizm pazarlarının nitelikleri, pazar bölümlendirme ve pazarlama stratejilerini kavratmak, turizm işletmelerinde pazarlama karmasının kavranması.

TÜRKIYE FIZIKI COĞRAFYASI
Türkiye´deki turizm faaliyetlerinin bölgesel olarak yerleşimlerinin ve turizmle ilgili demografik özelliklerinin; doğal, tarihi, arkeolojik çekiciliklerine göre ve bir turistik ürün olarak incelenmesi.

ANADOLU UYGARLIKLARI
Bin yıllar boyunca uygarlıkların merkezi olan Anadolu topraklarında , tarih süreci içerisinde yer alan uygarlıkların tanıtımının yapılması amaçlanmaktadır.

BİLETLEME OTOMASYON
A sınıfı acentalarda biletleme sistemlerini kullanabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

TURİZM EKONOMİSİ
Ekonominin temel kavramlarını, Turizmin ekonomik etkilerini tanıtmak amaçlanmaktadır.
 
SEÇMELİ DERSLER

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETIMI
Bu derste insan kaynaklarını yönetme ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

DOSYALAMA VE ARŞİVLEME
Bu dersle öğrencilere dosyalama ve arşivleme yapma/ yaptırma yeterliğini kazandırılması amaçlanmaktadır.

SATIŞ YÖNETİMİ
Satış yönetimi fonksiyonu ve faaliyetlerinin planlanması, satış gücünün örgütlendirilmesi, satış faaliyetlerinin koordinasyonu ve denetimi, satış gücü temsilcilerinin seçimi ve eğitimi, satışçıların kişisel özellikleri ve görevleri, satış konuşması ve konuşmanın safhaları, satın alıcının itirazları ve karşılama konuları dersin içeriğini oluşturmaktadır.

İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞI
Bu ders, öğrencilerin, çalışma yaşamını etkileyen riskleri tanımlaması, bu riskleri kontrol altına alabilmesi, iş sağlığı ve iş güvenliği konusunda çalışanların ve çevresinin sağlığının korunması, geliştirilmesi hakkında bilgi ve beceri geliştirmesini sağlar.

MALİYET MUHASEBESİ
Maliyet muhasebesinde temel kavramlar. Doğrudan ilk madde ve malzeme maliyetleri. Doğrudan işçilik maliyetleri. Genel üretim maliyetleri. Tekdüzen hesap planında kayıt yöntemleri. Sipariş maliyetleme yöntemi. Safha maliyetleme yöntemi.

4. Dönem

MESLEKI İNGILIZCE II
Bu ders TSH 2001 kodlu dersin devamıdır.

ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNIKLERI
Bilgi, bilim, bilimsel bilgi hakkında bilgi vermek. Bilimsel bilginin diğer bilgi türlerinden farkını ortaya koymak. Bilime yönelik pozitivist ve pozitivist ötesi yaklaşımlara değinmek. Tez konusunun seçimi, alıntı yöntemleri kaynak gösterme yöntemleri, tez şekil şartları hakkında uygulamalı bilgi vermek.

TUR PROGRAMLARI
Bu dersin amacı, öğrencilerin paket tur planlaması, gerçekleştirilmesi ve kontrolü ile ilgili temel teorik bilgileri almalarını sağlamaktır.

REHBERLİK HİZMETLERİ
Öğrencilerin turist rehberliği mesleğini tanımaları ve bu mesleği icra edebilmek için gerekli teorik bilgileri öğrenmelerini sağlamaktır.

REKLAMASYON
Bu dersle, Turizm ve Seyahat Hizmetleri programında reklâmasyon işlemlerini yürütme yeterliğinin kazandırılması amaçlanmaktır.

SEÇMELİ DERSLER

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Günümüzün yoğun rekabet ortamında, mevcut müşteriyi elde tutmak ve yeni müşteriler kazanmak, işletmenin hayatını sürdürebilmesi açısından son derece önem kazanmıştır. Bu derste öğrencilere müşteri ilişkilerinin önemi ve işletme devamlılığı üzerindeki rolü, müşteri odaklı bir kültürün yaratılması ve yönetilmesinin gerekliliği anlatılmaya çalışılacaktır.

MESLEK ETİĞİ
Ahlaki değerlerin örgüt kültürü ve imajındaki önemi, istenilen ahlaki davranışların ve değerlerin geliştirilmesi programlarının nasıl uygulanabileceği, ahlaki davranışların nasıl denetlenebileceği ve ahlaki değerlerin ihlalinde izlenebilecek yolların neler olabileceğinin öğretilmesi dersin amacını oluşturmaktadır

İLK YARDIM
İlk yardımın temel uygulamaları, Birinci ve ikinci değerlendirme, Yetişkinlerde temel yaşam desteği, Solunum yolu tıkanıklığında ilk yardım, Dış ve iç kanamalar, Yara ve yara çeşitleri, Bölgesel yaralanmalarda, baş ve omurga kırıklarında ilk yardım, çıkık ve burkulmalarında ilk yardım, Zehirlenmeler, sıcak çarpması, yanık ve donmalar, Yabancı cisim kaçmalarında ilk yardım.

İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU
Bu dersle öğrencinin iş yaşamı ve sosyal güvenliği ile ilişkili hukuki hak ve sorumluluklarını kavraması amaçlanmaktadır.

TURIZM MEVZUATI
Turizm hukukunun kaynaklarını ve kavramlarını kavrayabilme, Turizmde örgütlenmeye yönelik yasal düzenlemeleri tanıyabilme, Turizmi teşvik yasalarını tanıyabilme Turistik tesisler yönetmeliğini tanıyabilme Seyahat Acenteleri ile ilgili yasal düzenlemeleri kavrayabilme,

İŞ ORGANİZASYONU
Seyahat acentalarında organizasyon becerilerinin geliştirilmesi, özel olay ve etkinliklerde organizasyon becerilerinin arttırılması.

EKSTRA SEÇMELİ DERS
Mesleki Staj (30 iş günü)
MUĞLA ÜNİVERSİTESİ
MUĞLA MESLEK YÜKSEKOKULU 
OTEL, LOKANTA VE İKRAM HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI

 
DERS KODU YIL DÖNEM DERS ADI TİPİ T U L D.S K AKTS
YDB1801 1 1 İNGİLİZCE   I Z 2 0 0 2 2 2
YDB1803 1 1 ALMANCA I Z 2 0 0 2 2 2
YDB1805 1 1 FRANSIZCA I Z 2 0 0 2 2 2
ATB1801 1 1 ATATÜRK İLKELERİ VE İNK. TARİHİ I Z 2 0 0 2 2 2
TDB1801 1 1 TÜRK DİLİ I Z 2 0 0 2 2 4
TOİ1001 1 1 ÖN BÜRO HİZMETLERİ Z 2 0 0 4 3 4
TOİ1003 1 1 KAT HİZMETLERİ Z 3 0 0 3 3 3
TOİ1005 1 1 GENEL TURİZM Z 4 2 0 6 5 6
TOİ1007 1 1 YİYECEK-İÇECEK SERVİSİ I Z 2 0 0 2 2 4
TOİ1009 1 1 OTEL İŞLETMECİLİĞİ Z 2 0 0 2 2 3
BİP1801 1 1 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ I Z 2 0 0 2 2 3
 
DERS KODU YIL DÖNEM DERS ADI TİPİ T U L D.S K AKTS
YDB1802 1 2 İNGİLİZCE II Z 2 0 0 2 2 2
YDB1804 1 2 ALMANCA II Z 2 0 0 2 2 2
YDB1806 1 2 FRANSIZCA II Z 2 0 0 2 2 2
ATB1802 1 2 ATATÜRK İLKELERİ VE İNK. TARİHİ II Z 2 0 0 2 2 2
TDB1802 1 2 TÜRK DİLİ II Z 2 0 0 2 2 2
TOİ1002 1 2 TURİZM EKONOMİSİ Z 2 0 0 2 2 2
TOİ1004 1 2  KAT HİZMETLERİNDE TEMİZLİK İŞL. Z 2 0 0 2 2 2
TOİ1008 1 2 YİYECEK-İÇECEK SERVİSİ II Z 4 2 0 6 5 5
TOİ1006 1 2 TUR OPE. VE SEYAHAT ACENTECİLİĞİ Z 2 0 0 2 2 2
TOİ1010 1 2 KONUK GİRİŞ-ÇIKIŞ İŞLEMLERİ Z 2 0 0 2 2 2
BİP1802 1 2 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ I Z 2 0 0 2 2 3
TOİ1498 1 2 MESLEK STAJI (30 İŞ GÜNÜ8) Z 30 İŞ GÜNÜ 8
 
DERS KODU YIL DÖNEM DERS ADI TİPİ T U L D.S K AKTS
TOİ2001 2 3 MESLEKİ YABANCI DİL I (İngilizce) Z 2 0 0 2 2 3
TOİ2003 2 3 MESLEKİ YABANCI DİL I (Almanca) Z 2 0 0 2 2 3
TOİ2005 2 3 ÖN BÜRODA ODA İŞLEMLERİ Z 2 0 0 2 2 2
TOİ2007 2 3 MENÜ PLANLAMA Z 3 1 0 4 4 5
PZR2809 2 3 TURİZM PAZARLAMASI Z 3 0 0 3 3 3
TOİ2009 2 3 TURİZM COĞRAFYASI Z 2 0 0 2 2 3
RTV2801 2 3 İLETİŞİM S 2 0 0 2 2 3
TOİ2501 2 3 ÇAMAŞIRHANE KONTROLÜ S 2 0 0 2 2 3
İŞY2805 2 3 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ S 2 0 0 2 2 3
TOİ2503 2 3 DEKORASYON HİZMETLERİ S 2 0 0 2 2 2
TOİ2505 2 3 ODA SERVİSİ S 3 1 0 4 4 6
TOİ2507 2 3 OTELCİLİK OTOMASYON SİSTEMLERİ I S 3 3 0 6 5 6
AŞH2801 2 3 ZİYAFET MUTFAĞI S 3 1 0 4 4 4
TOİ2511 2 3 İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞI S 1 1 0 2 2 2
İŞY2803 2 3 İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ S 2 0 0 2 2 3
MUH2805 2 3 GENEL MUHASEBE I S 3 0 0 3 3 3
PZR2813 2 3 SATIŞ YÖNETİMİ S 4 2 0 6 5 6
PZR2811 2 3 PAZARLAMA İLKELERİ S 4 1 0 5 5 6
TOİ2509 2 3 ŞARAP SERVİSİ S 3 1 0 4 4 4
İŞY2815 2 3 EKONOMİ S 3 0 0 3 3 5
YDB28012 2 3 YABANCI DİL I(İngilizce) S 4 0 0 4 4 4
YDB28032 2 3 YABANCI DİL I(Almanca) S 4 0 0 4 4 4
YDB28052 2 3 YABANCI DİL I(Rusça) S 4 0 0 4 4 4
İŞY2813 2 3 İŞLETME YÖNETİMİ I S 2 0 0 2 2 3
İŞY2817 2 3 TEMEL HUKUK S 2 0 0 2 2 3
SGP2801 2 3 İLK YARDIM S 2 0 0 2 2 3
 
 
DERS KODU YIL DÖNEM DERS ADI TİPİ T U L D.S K AKTS
TOİ2002 2 4 MESLEKİ YABANCI DİL II (İngilizce) Z 2 0 0 2 2 3
TOİ2004 2 4 MESLEKİ YABANCI DİL II (Almanca) Z 2 0 0 2 2 3
TOİ2006 2 4 BARDA SERVİS Z 4 2 0 6 5 5
TOİ2010 2 4 TURİZM COĞRAFYASI II Z 2 0 0 2 2 3
TOİ2008 2 4 ÖN BÜRODA RAPORLAMA İŞL. Z 2 0 0 2 2 3
TOİ2504 2 4 ÖN BÜRODA VARDİYA İŞLEMLERİ S 2 0 0 2 2 2
TOİ2502 2 4 ZİYAFET SERVİSİ VE YÖNETİM S 3 2 0 5 2 6
TOİ2506 2 4 TURİZM MEVZUATI S 2 0 0 2 2 2
TOİ2508 2 4 OTELCİLİK OTOMASYON SİSTEMLERİ II S 3 3 0 6 5 6
TOİ2510 2 4 KONUKLA İLETİŞİM S 2 0 0 2 2 4
YDB28022 2 4 YABANCI DİL II (İngilizce) S 4 0 0 4 4 4
YDB28042 2 4 YABANCI DİL II(Almanca) S 4 0 0 4 4 4
YDB28062 2 4 YABANCI DİL II(Rusça) S 4 0 0 4 4 4
MUH2810 2 4 MALİYET MUHASEBESİ S 4 0 0 4 4 4
TOİ2512 2 4 MESLEK ETİĞİ S 2 0 0 2 2 2
PZR2804 2 4 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ S 2 0 0 2 2 3
TOİ2514 2 4 KAT KONTROLÜ S 2 0 0 2 2 3
TOİ2516 2 4 GENEL ALANLAR KONTROLÜ S 2 0 0 2 2 2
SGP2804 2 4 ÇEVRE KORUMA S 2 0 0 2 2 3
MUH2812 2 4 ENVANTER İŞLEMLERİ S 2 0 0 2 2 2
İŞY2808 2 4 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ S 2 0 0 2 2 3
TOİ2518 2 4 İŞ ORGANİZASYONU S 3 0 0 3 3 3
İŞY2814 2 4 İŞLETME YÖNETİMİ II S 2 0 0 2 2 3
TSH2804 2 4 ANADOLU UYGARLIKLARI S 1 1 0 2 2 2
TOİ2798 2 4 MESLEK STAJI (30 İŞ GÜNÜ 8) S 30 İŞ GÜNÜ 8
 
 TOPLAM      30
*Bu derslerden sadece birisi seçilecektir                                                                                                              
**En az 14 AKTS seçmeli ders seçilecektir.       
***En az 16 AKTS seçmeli ders seçilecektir.       
Not: Ders Kredileri: 1 Saat uygulama 1 kredi, 2 saat uygulama 1 kredi,3-4 saat uygulama 2 kredi olarak hesaplanmıştır. 
            
Z=Zorunlu Ders, M= Mesleki Ders, S= Seçmeli Ders, AKTS= Avrupa Kredi Transfer Sistemi    
Yarıyıllar Seçimlik Dersler Toplam      
I.Yarıyıl 0AKTS                                   30      
II.Yarıyıl 0AKTS                                  30      
III.Yarıyıl 14AKTS                               30      
IV:Yarıyıl 16AKTS                               30      
Minimum Mezuniyet Kredisi  : 120 AKTS' dir.       
            
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI HAFTALIK DERS LİSTESİ

ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I
TÜRK DİLİ I
İNGİLİZCE I
ALMANCA I
FRANSIZCA I
ÖN BÜRO HİZMETLERİ
KAT HİZMETLERİ
GENEL TURİZM
YİYECEK-İÇECEK SERVİSİ
OTEL İŞLETMECİLİĞİ
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNİKLERİ
İNGİLİZCE II *
ALMANCA II *
FRANSIZCA II *
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I II
TÜRK DİLİ II
TURİZM EKONOMİSİ
KAT HİZMETLERİNDE TEMİZLİK İŞLEMLERİ
YİYECEK-İÇECEK SERVİSİ II
TUR OPERATÖRLÜĞÜ VE SEYAHAT ACENTACILIĞI
KONUK GİRİŞ-ÇIKIŞ İŞLEMLERİ
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ II
MESLEK STAJI
MESLEKİ YABANCI DİL II (English) *
MESLEKİ YABANCI DİL II (German) *
ÖN BÜRO ODA İŞLEMLERİ
MENÜ PLANLAMA
TURİZM PAZARLAMASI
TURİZM COĞRAFYASI
İLETİŞİM **
ÇAMAŞIRHANE KONTROLÜ **
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ **
DEKORASYON HİZMETLERİ **
ODA SERVİSİ **
OTELCİLİK OTOMASYON HİZMETLERİ **
BANQUET KITCHEN **
İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞI **
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ **
GENEL MUHASEBE II **
SATIŞ YÖNETİMİ **
PAZARLAMA İLKELERİ **
ŞARAP SERVİSİ **
EKONOMİ**
MESLEKİ YABANCI DİL II (English) *
MESLEKİ YABANCI DİL II (German) *
MESLEKİ YABANCI DİL II I (Russian) *
İŞLETME YÖNETİMİ I**
TEMEL HUKUK **
İLK YARDIM **
SEÇMELİ OLMAYAN DERS **
MESLEKİ YABANCI DİL II (English) *
MESLEKİ YABANCI DİL II (German) *
BAR SERVİSİ
TURİZM COĞRAFYASI II
ÖN BÜRODA RAPORLAMA İŞLEMLERİ
ÖN BÜRODA VARDİYA İŞL. ***
ZİYAFET SERVİSİ VE YÖNETİMİ ***
TURİZM MEVZUATI *
OTELCİLİK OTOMASYON HİZMETLERİ II ***
KONUKLA İLETİŞİM ***
MESLEKİ YABANCI DİL II (English) *
MESLEKİ YABANCI DİL II (German) *
MESLEKİ YABANCI DİL II (Russian) *
MALİYET MUHASEBESİ ***
MESLEK ETİĞİ *
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ ***
KAT KONTROLÜ ***
GENEL ALANLAR KONTROLÜ ***
ÇEVRE KORUMA ***
ENVANTER İŞLEMLERİ ***
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ ***
İŞ ORGANİZASYONU ***
İŞLETME YÖNETİMİ II ***
ANADOLU UYGARLIKLARI ***
BÖLÜM DIŞI SEÇMELİ***
MESLEK STAJI ***